SEARCH~~~~~~~~~ARCHIVE~~~~~~~~~~CONTACT~~~~~~~~~~~ADMIN~~~~~~~~~~INFO~~~


Komentáře

1 Van Vendy Van Vendy | Web | 24. ledna 2015 v 21:23 | Reagovat

To je zajímavé téma i zamyšlení a myslím, že před časem bych přemýšlela stejně. Dnes jsem daleko tolerantnější, protože vím, jak blbě se odvyká čemukoliv. A přitom kouření je nejméně nebezpečná závislost, ve stylu, že kuřák tě neohrozí víc než zplodiny z aut nebo jedy v potravinách, navíc, cigaretama se nikdy nezdroguje natolik,  že by tě v deliriu nebo agresivní náladě přepadl a zmlátil nebo zabil kvůli dvacetikoruně. Kuřák je možná sobecký a místy bezohledný, ale neutrpíš kvůli němu větší újmu než že ti zasmradí vlasy nebo oblečení, což se dá za chvíli vyvětrat nebo vyprat. Nechci se tím zastávat kuřáků, jen ukazuji druhou stránku oné "nebezpečnosti", o které každý hlásá.
Mimoto, na rakovinu plic umírají většinou nekuřáci, víc než kuřáci. Nemoci si můžeš přivodit kdečím, někde hraje roli genetika, někde špatná strava a největší zlo je, představ si, stres, špatné stravování a špatný životní styl vůbec.
K pokusům skončit a výmluvám.
Je fakt, že se těžko odvyká, ono totiž nejde jen o ten nikotin, ale celkový rituál, návyky. V každém případě, slibovat si, že přestanu kouřit od zítřka, je blbost. Buď přestanu a to dokážu hned, nebo nepřestanu. Nebo to dokážu až za půl roku nebo za pět let. U někoho je hodně silný motiv zdravotní stav, pocit ohrožení. U jiného prostá postupná nechuť, u dalších neustálé zdražování a tedy větší průvan v peněžence.
Ale pokud si to kuřák nepřehází v hlavě, kouřit nepřestane, nebo bude mít po zbytek doby nepřekonatelnou chuť na cigarety a bude vzteklý, že si musí odpírat. Ne, hlavně a nejvíc musí chtít sám. Chtít, ne muset, ale chtít.
Jinak, statistiky úmrtí neberu, protože statistiky jsou tak trochu polopravdivé. Podle statistiky máme průměrný plat 25 tisíc a já opravdu neznám nikoho ve svém okolí, kdo tento průměrný plat pobírá...

2 Van Vendy Van Vendy | 24. ledna 2015 v 21:25 | Reagovat

[1]:P.S. mluvím o běžných kuřácích, se kterými se setkáváš v normálním světě, někde venku, na zábavách, na nádraží, na ulici. Něco jiného je kuřák, který kouří doma bez ohledu na to, že jsou doma děti. Pokud si se svou cigaretou jde stoupnout na dvůr nebo za dveře, tak to beru, je v tom určitý ohled, ale jestli pálí doma, tak to už je bezohledné.

3 viscovim viscovim | E-mail | Web | 25. ledna 2015 v 22:37 | Reagovat

To video je fakt dobře zpracováno. Jinak, ty statistiky mě nezarážejí, před nedávnem jsem tahle čísla slyšel. V tu chvíli mě to zarazilo. Ale aspoň nebudeme mít problém s přelidněním (přemýšlím hnusně :D ). Mně osobně se kouření hnusí. Kouří rodiče a nejen, že to škodí, ale taky je to žrout peněz. A fakt mi to vadí. Nikdy kouřit nebudu, doopravdy nikdy. Aspoň, že oba chodí kouřit ven...
Jako způsob úniku kouření neberu. Jsou jiné způsoby, třeba ty které jsou uvedeny v článku. A pokud hledá člověk způsob úniku, měl by se zamyslet jak chce uniknout. Od kouření by se už nemusel vrátit.
A ke kouření u mladých lidí. Nedokážu pochopit, jak může kouřit někdo přibližně v mým věku. Jak někdo může kouřit, třeba už v jedenácti (míň už to snad nejde). Toť asi vše...

4 Choi Mari Choi Mari | Web | 26. ledna 2015 v 13:08 | Reagovat

Moji rodiče kouří už asi od doby, kdy jim bylo šestnáct. Nad přestáním asi ani neuvažovali. Nikdy mi to nezakázali, ale taky mi máma říkala, že bych začínat neměla.

Sama nekouřím a nemám to ráda. Občas jsem šla se svými spolužáky ven, když jsi šli zakouřit, ale jen proto, abych si s nima popovídala. Jedna z oněch spolužaček řekla, že si koupí krabičku drahých kvalitních cigaret a pak přestane. Od té doby nekouřila. Ono asi nebude zas až tak těžký přestat (myslím, že kouřila tři nebo čtyři roky, možná dýl).

5 Ranly Ranly | Web | 27. ledna 2015 v 18:35 | Reagovat

No mohla bych se asi hodně rozepsat na tohle téma, ale myslím že dlouhých komentářů tu bude až dost. Shrnula jsi to moc hezky. Video mě nijak nezaujalo.. vím že lidé se vymlouvají ale nejen n akouření, celkově na vše co nechtějí.Osobně jsem názoru že nemá cenu něco řešit je to jejich věc, chtějí, ať si to dělají. Ať tím neobtěžují mě a je mi to fuk. Je to smutný, že tolik mladých lidí kouří.. ale co my s tim uděláme? Já osobně jsem tedy nekuřák, ale  příležitostně si také zapálím. Nejsem ale nijak závyslá a ani si nedám vždy. Lidí co jsou závislí upřímně lituju.. ale co no.. sami to tak chtějí. Těm co chtějí přestat bych s radostí pomohla a těm, co si neváží vlastního života.. ať si dělají co chtějí. Doplatí oni, ¨ne my. :)

6 Beatricia Beatricia | Web | 28. ledna 2015 v 20:39 | Reagovat

Napsala jsi moc hezké a zajímavé pojednání o velmi aktuálním problému, který v současnosti řeší i Poslanecká sněmovna. Totiž kouření v restauracích. Já jsem nekuřák a když jím a někdo mi kouří do obličeje, tak mi to vadí. Je to ale alarmující, kolik už dětí kouří. :-\

7 Niky Niky | Web | 28. ledna 2015 v 21:07 | Reagovat

Pěkné žes o to napsala, je to velký problém v dnešní společnosti!  Teď jsem si vzpomněla že vlastně otec přestal kouřit když jsem se narodila :D

8 pavel pavel | Web | 28. ledna 2015 v 21:17 | Reagovat

Když mne kuřák tím kouření neotravuje ať si klidně kouří.

9 Maky, maci Maky, maci | Web | 28. ledna 2015 v 21:41 | Reagovat

Děkuju :)

10 Jarka Jarka | Web | 29. ledna 2015 v 8:48 | Reagovat

Kouření je závislost, jako každá jiná a vykládat, že je  míň škodlivá než alkohol, nebo drogy, je podle mě hloupost, protože zabíjí stejně. Nikdy jsem nekouřila, tak se mi to mluví. Je mi jasné, že přestat se závislostí je velký problém a chce to odvahu a hlavně pevné rozhodnutí skoncovat s tím. Takže nejlépe je s kouřením a jinými návykovými věcmi nezačínat, ale proč to nezkusit, když to tolik lidí provozuje, že.... ?! ;-))

11 Van Vendy Van Vendy | Web | 29. ledna 2015 v 12:01 | Reagovat

[10]: Je fakt, že nejlepší je vůbec nezačít.

12 Van Vendy Van Vendy | Web | 29. ledna 2015 v 12:04 | Reagovat

[6]: Není to už vyřešené? Mám dojem, že v restauracích už je zákaz všude... nebo ne? Moc to nesleduji, do restaurace chodím jednou za uherský rok... :-)

13 Carol Carol | 29. ledna 2015 v 12:56 | Reagovat

Přiznám se kouřím. Kouřím v 15-ti letech a sere mě to. Jsem aspoň ráda, že nekouřím tak jako někteří krabičku za týden. Mnohokrát jsem chtěla přestat, ale přestup na střední školu mi to neulehčil. Všichni opravdu všichni tam byli zamoření tímhle "trendem" a já podlehla a chtěla být jako oni. Připadá mi že jsem v tom trochu jiná. Kouřím ve škole, ale nastane víkend, prázdniny a ono mi to k životu nechybí. Zvláštní, ale chtěla bych přestat úplně. Skvělý článek. :)

14 Ježurka Ježurka | Web | 29. ledna 2015 v 13:59 | Reagovat

Kuřáci. To je samostatná kapitola. Ale mohu tě pochválit, že jsi vydržela, jen tak dál. U nás doma se nekouřilo, ale nutil mne do toho můj první manžel. Pak jsem vždy přestala jen na dobu nejnutnější (těhotenství a kojení). Ale dokázala jsem přestat, už to bude 30 let a jsem moc ráda. Je mi líp a kuřáci mi fakt děsně smrdí, až se mi dělá špatně. Není to schválně. A děti by neměly kouřit vůbec, je to nebezpečné. U nás nikdo nekouří a věřím, že to tak zůstane.

15 Elis Elis | Web | 29. ledna 2015 v 15:52 | Reagovat

Kouření je problém, žijeme v jedové době a tak nevidím důvod ještě situaci zhoršovat kouřením a vdechovat dobrovolně takový hnus do plic, jsem nekuřačka...

16 romi romi | Web | 29. ledna 2015 v 17:06 | Reagovat

Zajimavy clanek na video juknu ;) vim s jinym zlozvykem jak tezke je prestat ale povedlo se ;)

17 Foxie Foxie | E-mail | Web | 29. ledna 2015 v 18:11 | Reagovat

S videem 'dětské výmluvy' jsem se nyní setkala poprvé, ale plně s jeho myšlenkou souhlasím.
Moc se mi libí hlavně tvůj osobní názor. Únik je potřebný a já chápu lidi, co kouří, ačkoliv se k nim nehodlám přidat.
Ty statistiky jsou alarmují, ale tak to bývá.
Jinak velice zajímavý článek, myslím, že s tebou naprosto souhlasím :)

18 D☮shie D☮shie | E-mail | Web | 30. ledna 2015 v 11:25 | Reagovat

[1]: Líbí se mi, že jsi na druhou stránku nebezpečnosti kouření poukázala. Málokdo si jí z placu uvědomí. Jasně, drogy a alkohol s lidmi dělají mnohem větší magory, ale konkrétně na tohle jsem nechtěla poukázat.. plánuji o jiných návykových látkách napsat článek zvlášť...Každopádně skvělá poznámka!
A špatný "životní styl" má skoro každý. Nebo spíš kdo by dodržoval ideální stravování? sport? pitný režim? spánek? Znám málokoho kdo by se "zdravým životním stylem" řídil. U tohoto je také otázka v kolika letech člověk se zdravým životním stylem začne, jelikož když je to až na smrtelné posteli těžko mu to nějak výrazně pomůže.
Myslím, že největším důvodem k přestání s kouřením je zdravotní stav. Ale pokud je někdo hodně navyklý tak mu ani to nepomůže - viz. můj rodinný příslušník. Dále ten průvan v peněžence. Slyšela jsem na toto téma vtip zněl:
- Kouříte?
- Ano.
- Kolik krabiček denně?
- Dvě.
- Kolik stojí jedna ?
- 80 Kč.
- Jak dlouho kouříte?
- 20 let.
- V průměru utratíte 160 Kč za den za cigarety, to znamená 58 400 Kč ročně. Za posledních 20 let jste za cigarety utratil 1168000. I když vezmeme v úvahu skutečnost, že dříve byly cigarety levnější , musíme brát v úvahu ostatní náklady zapalovače atd. Můžeme tedy předpokládat, že je tomu přibližně tak ?
- To je pravda.
- Věděli jste, že když byste dal peníze do banky na účet s roční úrokovou sazbou, mohl jste si dnes koupit zbrusu nové Porsche!
- Kouříte?
- Ne.
- Kde je vaše Porsche?
Ale to je už pak na člověku, že? Každopádně i nad tímto "vtipem" se dá dlouhodobě zamyslet...
Já statistiky uvedla hlavně z důvodu, aby článek byl brán celkově z pro proti a ne jen z mého pohledu, jestli mi rozumíš.
Děkuji za reakci, a tvůj názor.

[2]: Určitě to bezohledné je. Velmi si vážím svého otce jelikož nekouří ani nepije. Sice o mě a mého bratra nejeví tolik zájmu kolik bych chtěla, ale když slyším od kamarádek jak se jejich rodiče hádají protože otec vypil celou výplatu nebo na sebe v noci jen tak křičí... ale to je zase jiný příběh. . .

[3]: Zmínka o problémy s přelidněním mě vážně rozesmála. Ano, to video je vážně krásné, inspirující, nádherné. Vidím v něm pravdu. Můj přítel - kterého jsem KONEČNĚ dokopala si přečíst nějaký můj článek říkal, že v tom úplně vidí svojí známou - kuřačku.
Jak jsi psal, že to jako způsob úniku nebereš...  mě se to zdá jako celkem vlivný způsob úniku. Ale líbí se mi, že máš - podle toho co píšeš tak pevný názor a věřím v to, že se ho jen tak nevzdáš... dále " A pokud hledá člověk způsob úniku, měl by se zamyslet jak chce uniknout. Od kouření by se už nemusel vrátit." se mi strašně moc líbí! Jinak ráno jsem si rozklikla tvůj blog a playlist co si tam dal je super! Už to poslouchám hrozně dlouho. Ten song z Bradavic tam :D :D výborný!

[4]: Když má člověk chtíč přestat tak přestat dokáže. Jinak z mého pohledu je od tvé maminky milé, že ti řekla ať ty sama s kouřením nezačínáš. Já když kouří mí spolužaci a kamarádi s nimi nechodím pravě díky výše zmiňované alergii. Ale ani mi to nějak nechybí. Kolikrát si říkám, že kdybych kouřila a stoupla si do toho kolektivu s ostatními asi mám víc přátel, nebo si aspoň s víc lidmi povídám. Protikladně ale uvažuju, že je asi lepší se bavit s lidmi se kterými mám jiné společné zájmy než kouření.

[5]: To, že tě video nezaujalo nechápu, samozřejmě ti to nevyčítám! Jsem ráda, že si ho někdo doopravdy pustil a má na něj jiný názor než já. A právě proto, že mě video tak zaujalo nedokážu pochopit, že se někomu jinému nelíbí. Jak říkáš, že je to jejich věc a my s tím stejně nic neuděláme. Jen chci zmínit, že tímto článkem se proti cigaretám nijak nechci postavit.. nebo  pomluvit ty lidi. Jen mě zajímají názory jiných blogerek a blogeru. Je super, že jsi si nevypěstovala závislost. Pro mě, ale další věc kterou nepochopím proč lidé kouří jen občas, příležitostně? Mohla by jsi mi to prosím přiblížit. To jako někdy když si v kolektivu? Nebo když máš chuť? Nebo když jsi smutná a v depresích? Omlouvám se za tak osobní otázky ale vážně mě to zajímá.

[6]: Děkuji. To že to řeší i poslanecká sněmovna jsem nevěděla. Ale pohybuji, že to někdy zvládnou vyřešit. Mimo to, že je to návykové tak je to i v módě a s trendem těžko někdo něco jen tak zmůže.

[7]:  Díky. Přestal kouřit kuli tobě?

[8]: To je super postoj!

[10]: Tvůj komentář mě hrozně pobavil. Máš pravdu. Proč to nezkusit? Také si myslím, že můj názor je z části nedostatečný - přece jen chybí mi zkušenost, ale chtěla jsem vědět jak to berou ti ostatní.

[12]: Nejsem si jistá jestli všude ale myslím, že je tam vždy ten kuřácký a nekuřácký koutek.

[13]: Krabička za týden? Musím se přiznat že já často slyším i o krabičce denně...  Děkuji za pochvalu. Doufám, že když doopravdy chceš tak se ti to povede. No kolektiv děla divy. Třeba až vyjdeš střední tak přestaneš..

[14]: Přijde mi, že je hloupé že Vás do toho váš první manžel nutil... A zároveň mě to děsí. Jsem velmi ráda, že sama mám přítele, který mezi svými vrstevníky a rodinou jediný nekouří. A hnusí se mu to. Děkuji za pochvalu.

[15]: "Žijeme v jedové době" to jsi řekla vážně hezky...

[16]: Gratuluji.

[17]: Také s tou myšlenkou souhlasím a díky tobě že jsi jí pochopila stejně. Už jsem se lekla, že má zcela odlišné vnímání světa. Děkuji mockrát.

19 Charlotte Charlotte | Web | 30. ledna 2015 v 14:17 | Reagovat

Něco mi říká že bych se k těm dětem mohla zařadit. Můj názor na kouření je totiž takový hrozně složitý.
Nemám ráda závislost na kouření. Nemám ráda, když někdo prostě kouří jak komín a pak se diví že je nemocnej, to fakt ne. Ale já jsem prostě zvědavý typ, takže to zkouším taky a nějak se s tím netajím. Prostě někdo má, nabídne mi, tak si vezmu. Proč ne? Nejsem závislá, nedávám si pravidelně. Snažím se to omezit abych nebyla :)
A proto když se mě někdo zeptá "a ty kouříš?" nikdy nevím, co mám odpovědět. Nedávám do toho peníze a nekouřím pravidelně. Jen občasně. :)

20 DOMI Novák DOMI Novák | Web | 30. ledna 2015 v 15:13 | Reagovat

Já nesnášela kuřáky... :D
A pak jsem zjistila, že snad každej kluk s cigaretou je pro mě atraktivní. :D
... tyjo, a to jsem to FAKT PŘED PŮL ROKEM NENÁVIDĚLA...:D
a na VŠ, KLUCI..co kouřej jsou fakt sexy. :D

21 Sayushka Sayushka | Web | 30. ledna 2015 v 15:28 | Reagovat

Mě se nejvíc líbí citát "každý svého štěstím strůjce" a takto beru kuřáky. Když myslí, že jim to pomáhá, nebo že jsou s cígem v puse víc in, tak ať si kouří..je to jejich život a záleží jen na nich, jak s ním naložej:)
Podle mého přestat kouřit jde i po dlouholeté závislosti, ale musí ten člověk doopravdy chtít:)

--
Jinak to máme stejné, taky nějak dnes nemám, co dělat a jen koukám na net a čtu knížku a nudím se :D

22 D☮shie D☮shie | E-mail | Web | 30. ledna 2015 v 15:35 | Reagovat

[19]: Nepřijde mi tolik složitý jako osobitý. A osobně si myslím, že pokud nejsi vyloženě závislá ale prostě si dáš když ti někdo nabídne.. přijde mi to zdvořilé. Ach ta ironie života. Rozumím tomu, že nevíš co odpovědět. Být na tvém místě tak se nad tím zamyslím a doufám že vymyslím nějakou filozofickou specifickou větu která by natolik každého ohromila, že bych mu to už dál vysvětlovat nemusela. Budu držet palce aby jsi závislá nebyla.

[20]: Jo? Hustý. Můj přítel kouření nesnáší a já jsem asi ráda. Ono to jistým způsobem sexy být může ale jak už zmiňovala Van Vendy mně by třeba vadilo kdyby ten kluk pak kouřil u dětí doma nebo nějak bezohledně.
Lidi mění názory pořád.

[21]: Chtíč je strůjcem všeho. Nejlepší motor!
--
Cítím se kuli tomu hloupě. Ale co už.

23 Sayuri Sayuri | E-mail | Web | 30. ledna 2015 v 16:05 | Reagovat

Máš zaujímavý názor, a myslím, že pravdivý. Ja som vyrastala vo fajčiarskom prostredí, kedže ocko už strašne dlho fajčí. Ja som to skúšala v období rannej puberty, ked som bola v partii no neviem prečo asi som divná no nechutilo mi to :P Takže nefajčím.
Aký mám názor na fajčiarov? Ktovie. Som za to, že každý je pánom svojho života, takže nech s ním robí čo chce, a ked mne nikto nič nevnucuje som nejako v pohode.

24 Inny Emilly Inny Emilly | Web | 30. ledna 2015 v 16:13 | Reagovat

Když čtu o tom tvém známém, mám husí kůži. Sama kouřím a následky toho v budoucnu mě děsí. Přesto nějak nehodlám přestat. Nejsem ten typ, co bez toho nevydrží. Dokážu nekouřit klidně týden a nějak extra mi to nechybí. Když jsem nemocná, prostě nekouřím. Jenže je fakt, že jakmile jdu na nějakou akci nebo jsem s kuřáckými kamarády, musím si dát taky. V tomhle věku si myslíme, že nás nic nemuže zabít, že jsme všemocný, nesmrtelný a já nevím co... takže vlastně nad následky moc nepřemýšlíme, nebo si je nepřipouštíme. Vím, že to možná celé zní přesně jako ty dětské výmluvy, ale tak to není. Netvrdím, že nejsem závislá, ale rozhodně jsem přesvědčená o tom, že na tom nejsem až tak špatně jako lidi, co si denně musí dát minimálně deset cigaret a nemůžou bez toho vydržet. Každopádně abych pravdu řekla.. né že bych nemohla přestat.. já spíš nechci. Ráda si dám cígo.

25 Ta "neviditelná" :) Ta "neviditelná" :) | Web | 30. ledna 2015 v 16:42 | Reagovat

Neskutečně moc jsi mě potěšila :)
Jsem ráda, že se ti layout líbí :)

Tím to článkem jsi mi dala brouka do hlavy a musím o tom přemýšlet :)
Nad tím videem mi zůstal rozum stát. A hned u té druhé holčičky jsem si vzpomněla na film "My děti ze stanice Zoo".
S tím tvým příbuzným mám úplně husinu. A mám bratra, kteří opravdu hodně moc kouří a je mu teprv 35. Plíce musí mít zničený, zuby má zničený a kašel má, že je to šílený. Ale sice je kuřák, ale je velice chytrý, co se o dnešních kuřáckých dětech říci nedá. Já sama jsem nekuřák. A nevadí mi, když někdo kouří, ale nemám ráda ten smrad. A když se opravdu chce, tak všechno jde. Znám jednoho pána, co kouřil 40 let a už nekouří 2 roky a ani už nemá chuť a zvládl to lehce. Uvědomil si, že kouřením si nechce zničit zdraví. Sice pozdě, ale přece jen to dokázal :)

Když koukám na ty statistiky, tak mě opravdu mrazí v zádech, protože to jsou obrovská a děsivá čísla. Přijde mi to nemožné, že tolik lidí umírá. A zároveň je to smutný, že to těm lidem za to stojí, ty cigarety. Šílený. Jsem hrdá sama na sebe, že jsem nekuřák :)
Ta knížka je hezká. Ale když já unikám před světem, nebo sama před sebou, tak volím jiné strategie a né kouření. Raději jsem sama, brečím, trhám papíry, píšu depresivní články, píšu si deník a tak. Ale ničit se kousíček po kousíčku nehodlám. :)

Znám kamarádku, která říkala, že nikdy kouřit nebude. A teď kouří každý den tak 2-3 cigára. A začala jenom z důvodu, aby byla in a aby se šikla do party. Což tohle opravdu nesnáším. Člověk, který se žene do ničeho, co ani nechce, jenom proto, aby se stal oblíbeným. Grr. Ale tak co, je to její zdraví :)
A když vidím cigáro u mladých lidí, tak to opravdu nemám ráda. Tady u nás je jeden kluk, co chodí s cigárem v ruce už od svých 12 let. To dítě je na pár facek, je to až smutný. Třeba si to uvědomí, ale až bude pozdě zachraňovat své zdraví. :(

26 monykaearwig monykaearwig | Web | 30. ledna 2015 v 17:17 | Reagovat

Jezis chudaku tak dlouho na antibiotikach! :-O Tak to gratuluji !! :-D :-)

Koureni je na prd no. Ja sama bohuzel kourim. Ale muzu o sobe rict, ze nejsem zavisly kurak. Ano zakourim si kdyz mam cas nebo tak. Ale klidne tyden nekourim a nemam s tim problem. U me je to spis uz tak ze zvyku, ze o prestavkach ve skole a tak, kdyz mam volnou chvili si jdu zakourit .. No a nebo pak na akcich.
A kdyz nekourim ja dokonce mi ten kour je i protivnej :-D
Jak si presne psala, to jestli nekdo kouri je jen jeho vec, ale je smutne jak cim dal mladsi deti kouri z frajeriny. Ikdyz ja mam co rikat, taky jsem zacla asi ve 13 z frajeriny, ale te kdyz to vidim, tak bych se vratila a dala si par facek at s tim ani nezacinam. :-D
Ale koureni u sebe neberu jako negativum. Umim to omezit, nekourim kazdych 10 minut, kdyz vim ze nekdo nema rad koureni (ten kour) nekourim pred nim, proste beru ohled na ostatni. :-) Koureni musime brat tak, ze proste kazdy ma nejakou zavislost, at uz spatnou nebo dobrou, at uz mu ublizuje nebo ne. :-) To je muj nazor :-) Jinak moc pekny clanek! ;-)

27 Sugr Sugr | E-mail | Web | 30. ledna 2015 v 18:04 | Reagovat

Někdy jsou horší nekuřáci!:-) Ale fakt, kdo si chce ničit zdraví, ať si ho ničí, je to jeho vůle. Bohužel znám spousta lidí, kteří umřeli na rakovinu plic a v životě neměli cigaretu v puse, takže...?
Jinak - chválím tvůj blog, je hezký a píšeš zajímavě, jen tak dál!:-)

28 Kristeen Kristeen | Web | 30. ledna 2015 v 19:51 | Reagovat

Čo sa týka toho fajčenia, ešte nikdy som neskúsila fajčiť a je dosť smutné, že väčšina mojich rovesníkov to už bere ako samozrejmosť a o čo horšie, rodičia im to tolerujú a zapália si s nimi ...

29 cincina cincina | Web | 30. ledna 2015 v 20:27 | Reagovat

Já jsem tohle video viděla už před nějakou dobou a oslovilo mě. Je to docela pravdivé:) Když někdo chce přestat kouřit, tak prostě přestane a nevymlouvá se. Kuřák musí chtít přestat sám.
Líbí se mi tvůj článek moc:)

30 itskatielife itskatielife | Web | 30. ledna 2015 v 20:31 | Reagovat

Děkuji ti za komentář ;) a film se jmenuje Americký Sniper (rok 2015).
Já proti kouření nic nemám, moje kamarádka kouří a také i můj otec. Já sama jsem kouření zkusila, a ničím mi to nepřišlo zajímaví nebo dobrý.. Jak já říkám, ničíte si vlastní zdraví a je to vaše rozhodnutí a váš život, tak jestli si ho chcete zničit tak do toho!..Můj táta stále říká že přestane. Samozřejmě jenom výmluvy a pořád kouří! :)

31 Lucc. Lucc. | Web | 30. ledna 2015 v 21:07 | Reagovat

Před pár roky jsem si taky to cigáro zapálila. Bylo to kvůli klukovi, se kterým jsem v tý době chodila. Stýkala jsem se kvůli němu s lidma, co kouřili a abych líp "zapadla" taky jsem si dávala. Pak jsme se rozešli a já kouřila dál. Ale později se v mém životě objevil kluk, kterýho fakt miluju a díky kterýmu jsem s tím přestala. A vůbec toho nelituju. TEď cvičím, zdravě se stravuju a mám nový životní styl. Když cítím kouř z cigára, je mi zle. Cígo nám nic nedá, lepší je se zakousnout do jabkla :)

Musím ale říct, že můj táta byl velice silný kuřák a dokázal přestat kvůli svému zdravotnímu stavu! Co je mu to ale platné, když pít nepřestal.

32 Anette Anette | Web | 30. ledna 2015 v 21:19 | Reagovat

napsala jsi to opravdu moc pěkně, je to aktuální problém, vím, že se teď řeší kouření v restauracích. je to hrozné číslo, kolik lidí ročně zemře na následky kouření.
jinak moc se mi líbí tvé články, jen tak dál! :)

33 Barlie Barlie | Web | 30. ledna 2015 v 21:54 | Reagovat

Mě kouření taky hodně vadí, ale začínám si na něj zvykat, protože kouří skoro každý.
Nejvíc na cigaretách mi vadí ten smrad, jinak to není moje věc, ať si každý dělá, co chce...

Děkuju za pochvální hudebního stylu :33 vždycky potěší :)

34 Casion Casion | Web | 30. ledna 2015 v 22:21 | Reagovat

Fajčenie je nepríjemný zlozvyk, ktorého sa ťažko zbavuje, nie je to však nemožné. Nemyslím si, že by zaberali náplasti a žuvačky a podobne, treba postupne znižovať počet alebo jednoducho zo dňa na deň prestať.
Osobne som kedysi fajčila, dokopy asi tri mesiace a potom som si povedala dosť našťastie aj ostalo :-)

35 xxx xxx | 30. ledna 2015 v 23:40 | Reagovat

Je mi 16. První cigaretu jsem do pusy strčila před 3 lety. Měla jsem k tomu své důvody, které tu vypisovat nebudu, ale byli dobré. Aspoň pro mě. O rok později jsem za den dokázala vykouřit 10 cigaret. Šla jsem na nějakou akci, vykouřila sem krabičku. Dnes si dám cigaretu příležitostně, v pohodě se bez ní obejdu. Takže ano, dá se zbavit závislosti na cigaretách. Spousta lidí se tě zeptá jesti kouříš, jak dlouho, kolik toho vykouříš a automaticky tě zasadí do šuplíku s velkým nápisem ,,KUŘÁK''. Ale nikdo se tě nezeptá proč si vůbec s něčím takovým začala.
,,Vy všichni kouříte, protože si to užíváte. Já kouřím, abych umřela.'' Ať se na mě zlobí kdo chce, ale tuhle větu nikdy nepochopí nikdo, kdo neměl dobrej důvod k tomu zapálit si svou první cigaretu a po tý první přišlo stovky dalších.
Asi tohle nesouvisí moc s tvým článkem a je to nesouvislej text, ale co tím chci říct.. ať už sou statistiky jakýkoliv a ať už lidi řeší kouření sebevíc a odsuzují to a snaží se ,,pomáhat''.. když je člověk závislí, závislost potřebuje. Nezbavíš se závislosti dokud nepříjdeš na to, jak si k závislosti došla. S kouřením jde přestat. Ale člověk si musí uvědomit proč kouří. Protože k tomu má důvod nebo protože si na to zvykl? A k tomu, aby přestal mu nepomůžou statistiky, nebo články tohohle typu nebo přemlouvání ostatních.

36 Fredy Kruger Fredy Kruger | 31. ledna 2015 v 0:03 | Reagovat

" Kradls ´??"   " Jen né  dětské výmluvy !!"
" Kapsy  mu obraťme naruby !!"
Křičejí na muže  tři strážníci,
... na muže, - jež chytli na ulici
a vyrvali z mužových odulých retů
krabičku sirek  a cigaretu !

" Když kouřím a zároveň promluvím,
... strašný kouř vyjde mi od huby !"
( zařval chlap )  " Neřvi !  ti rozumíme !"

... v tu chvíli  jsou mužové  v takovém dýmě,
že nevidí na krok !!... řvou  " Job jeho boha !"

Chlap zmizel ! ... " Tu zůstala dřevěná noha "
... strážníci zděšeni :  " Máš jí ???"

" Mám jí !! ... tu leží dvě  další !!"

Strážníkům vyvstal  na čelech pot !!

... " Tři nohy chlap měl !... ten idiot !
" Kradl a lhal .... se nechoval vstřícně !!
... tři strážníci zírají nevěřícně !!

37 D☮shie D☮shie | E-mail | Web | 31. ledna 2015 v 0:07 | Reagovat

[35]: Já se lidí vždycky ptám proč s něčím takovým začali. Takže pochybuji že nikdo. Jinak ale dobře jsi zmínila ten šuplík "KUŘÁK" otázkou je, ale co pro daného člověka tento šuplík znamená? kámoš?
Tato věta je z knihy Johna Greena, říká jí postava pro kterou život ztratil smysl a chce zemřít ale nemá na to spáchat sebevraždu. Já tuhle větu chápu a kuřák nejsem. A podle ohlasů na ní vím, že jí chápe i milion dalších kuřáků právě z pohledu té dívky.
Souhlasím s tím, že když je člověk závislý závislost potřebuje...
Jen na svojí obhajobu - kdyby to tak bylo myšleno chci říct, že článek pochopitelně jak už i uvádím v textu nemá nikomu pomáhat přestat kouřit, šlo mi pouze o to znát názor ostatních a dát najevo svůj. Do článku jsem pro zajímavost přidala i ona fakta.

[34]: To je super, že ti to takhle vyšlo. A i mně přijde rozumné ubírat dávka a pak teprve skončit.

[33]: Nemáš za co.

[32]: Mockrát děkuji.

[31]: Alkohol je jedno z dalších témat které chci probrat... Každopádně gratuluju k takovéto životní změně! Přítel musí být opravdu vlivný.

[30]: Pro někoho je velmi těžké přestat se závislostí. Díky za ten film.

[29]: Děkuji.

[28]: To je další zajímavý a pravdivý fakt. Rodiče kouření i v patnácti povolují ba dokonce svým dětem kupují krabičky..

[27]: Děkuju. Jasně, lidé umírají i z jiných důvodů...

[26]: Děkuju moc! No nebylo to příjemné...
To je zvláštní - to že se ti kouř protiví když sama občas kouříš. Chápu kouření ve společnosti, i já to kdysi zvažovala ale díky alergii jsem moc na výběr neměla. Děkuju. Tvůj názor mi přijde vážně super!

[25]: To mě těší!
Ten pán je příkladem pro hodně lidí ale nevím jestli mu to po čtyřiceti letech bude co k čemu... Jasně starší lidé zvládají být chytří a zároveň kouřit. Zajímavá poznámka. Chytrost dnešních dětí je ale adekvátní k době - rodiče je do ničeho nenutí.
Vidím to stejně také raději napíšu článek než začít kouřit.. Každopádně co se těch statistik týče jsou z roku 2012 nyní jsou ty čísla mnohem větší...
Doufejme, že aspoň tehdy si to uvědomí. To znám mám spoustu kamarádek co to odsuzovalo a začalo z módy - taky se mi to nelíbí ale co už. Děkuji za tak příjemnou reakci :)

[24]: chápu to, že si dáš cigaretu ráda. A i když mi to kuli tomu, že já kuřačka nejsem nebudeš věřit absolutně chápu všechno co jsi napsala. Kolektiv je mocný vliv a vyřazení z něj? Navíc ten zvyk? A teď najednou přestat..

[23]: Nejsi jediná. Můj mladší bratr ve svých 13 letech teď zkoušel kouřit také a měl stejnou reakci.

[36]: Páni!! tak tomu se říká umění a vážně děkuju že je zveřejněno v mých komentářích :)

38 mysteriouswolf mysteriouswolf | Web | 31. ledna 2015 v 8:51 | Reagovat

Říká se, že cigareta je taková berlička. Je fakt, že já jsem jeden čas kouřila, asi tak 10 cigaret denně. V práci. Takže klasická berlička "proti stresu". Nijak zvlášť mně to nechutnalo.Když jsem onemocněla se žaludkem, rozhodla jsem se přestat, abych si nemoc ještě nezhoršovala. Udělala jsem to ze dne na den. Pomalé přestávání je k ničemu. Dneska jsem opravdu ráda. Před 9 lety mně totiž umřela mamina, která kouřila dlouhé roky až 60 cigaret denně. Pomalu, ale jistě si zničila cévy, umřela při jejich operaci, už to prostě nešlo napravit, lékařům se cévy trhaly pod rukama. To je můj pohled na věc.
Ale uznávám ten fakt, že dopad na zdraví je individuální. Znám taky pána, co kouří a pije a je mu 85 let.
Co se týče tvé otázky na kouření mladých lidí...většinou to začíná z frajeřiny (i já tak začala) , později to některým přestane chutnat a seknou s tím,  ti ostatní ať si dělají co chtějí, to se prostě zakázat nedá . Na to  musí přijít sami,  že to nic dobrého nepřináší :-)

39 mysteriouswolf mysteriouswolf | Web | 31. ledna 2015 v 8:54 | Reagovat

[38]:
PS : názory, že kouření je sexy, mně přijdou  " úsměvné",  být sexy je podle mě ve spoustě jiných věcí:-)

40 Date tree Date tree | Web | 31. ledna 2015 v 9:15 | Reagovat

Musím přiznat, že jsem sama jednu dobu kouřila, ale jen ve chvílích, kdy jsem například šla naprosto vytočená z práce (tenkrát mi bylo 15 a dělala jsem v mekáči, takže si tam z nás akorát každý dělal hadr a naštvání bylo tedy hodně čaasté). V tu chvíli jsem si neměla komu zanadávat kromě kamarádky, která šla většinou z té práce se mnou a šly jsme kouřit obě. Bylo to.. uklidňující. Prostě se jen zastavit a nic nemuset. Poté jsem začala chodit s přítelem, který mi to zakazoval (nejen to, ale to je už trochu jiná kapitola) a od té doby někouřím. :)
Druhý případ je můj kamarád, který pracuje v baru a když si jde na cigáro, tak je to jediná chvíle, kdy ho nikdo neruší. Kdyby jen tak seděl venku, do deseti vteřin by ho někdo zavolal. Když pro něj někdo dojde, řekne "dokouřím a přijdu". Říká, že by mu jinak nevadilo nekouřit, ale že tohle je velká výhoda, aby si alespoň na chvíli odfrknul.
Jinak všeobecně proti lidem, kteří kouří vůbec nic nemám. Je to jejich život, takových kamarádů mám spoustu a pokud mě do toho nenutí, ať si dám s nimi, tak je vše v pořádku :)

41 Ginny . Ginny . | Web | 31. ledna 2015 v 9:58 | Reagovat

Pamatuju si , že sem ve 14 zkusila poprví cigáro a připadala sem si hrozně důležitě :D
Teď bych si nejradši za to nafackovala ,
protože přestat s tim neni moc zrovna lehký .

42 S-hejvi S-hejvi | Web | 31. ledna 2015 v 10:04 | Reagovat

Kouření je hnus, je opravdu smutné, když vidím ty malé děti s retkem u pusy..Doba je zlá a bude to horší..Bohužel..

43 steel32 steel32 | Web | 31. ledna 2015 v 13:01 | Reagovat

to video je docela povedený :D
ale nevím, osobně mi kouření nějak nevadí, jenom mě překvapuje (no vlastně ne :D) že většině kuřákům je pod 18, to už mi příjde trochu.. hnusný :D

44 Lenci Lenci | Web | 31. ledna 2015 v 19:36 | Reagovat

No na strednej som fajčila... ale nie preto že by som to potrebovala (vlastne mi to nikdy nechutilo) len tak s babami pri pivku alebo tak... potom som si povedala že je to blbosť :D od vtedy nefajčim a cigarety mi strašne smrdia a boli ma z toho dymu hlava je to ozaj neprijemne... v zafajčených priestoroch nevydržím.

45 *Shock *Shock | Web | 31. ledna 2015 v 20:10 | Reagovat

Rodiče kouří, a nemám to ráda. Ochutnala jsem sice cigaretu ale nijak mi nezachutnala, a rodiče mě od toho dost odpudili.

46 Narween Black Narween Black | E-mail | Web | 31. ledna 2015 v 22:26 | Reagovat

(prepáč prepáč prepáč prepáč, že komentujem až teraz! ja som myslela, že som to komentovala keď som to čítala tuším v stredu a až dnes som si spomenula, že sa to vlastne nestalo) :D Video hodnotím rozhodne kladne. Je veľmi pravdivé, neviem prečo tie negatívne komentáre... Ja som nikdy nefajčila, obaja rodičia aj súrodenci hej ale prakticky proti fajčeniu nič nemám. Je to každého osobná vec a pokiaľ mi doslova nefúkajú dym do tváre nemienim im do toho kecať :) Štatistiky ma však prekvapili, hlavne to, koľko ľudí do 18 fajší...

47 D☮shie D☮shie | E-mail | Web | 31. ledna 2015 v 22:55 | Reagovat

[38]: Jsi první člověk který tu zmínil, že je pomalé přestávání k ničemu - jsem ráda, alespoň někdo má jiný názor. To s tvojí maminkou mě hrozně moc mrzí. Osobně si reálně nedokážu představit vykouřit 6O cigaret denně.. Jinak vážně tleskám že jsi ze dne na den skončila. Zdravotní stav je očividně obrovská motivace.
Mě ano, a samozřejmě že může ale s názory že je to "sexy" se potkávám denně - proto ten úsměv. Mě osobně to tolik atraktivní nepřijde. Ale můj vkus na opačné pohlaví by se také jiným líbit nemusel :-D Je to věc názorů a pocitů..

[40]: To s tím Mekáčem mě zarazilo. Také je mi 15 a chci se k němu přidat... vím že je to asi hloupé ale děsí mě představa, že bych kuli tomu začala kouřit. Ale chápu pocit který si při tom mohla mít já takovýto pocit mívám taky - když jsem se svým přítelem nebo sama doma a užívám si klidu... Přítel musí být také obrovská motivace (Y)
Příklad tvého kamaráda z baru je zajímavý! Jakože vážně zatím tady nikdo takhle nezaargumentoval. Ale chápu, že pro něj to musí být něco úžasného. Díky za jiný úhel pohledu!

[41]: A byla jsi pak závislá? Kdy jsi s tím skončila?

[43]: Mě taky a je to víc než jen většina.. je to skoro celek! Ty čísla jsou opravdu příšerná..

[44]: Také mi bolesti hlavy vyvolávají různé zápachy. Já plánuju až budu starší pít víno ale asi u toho kouřit nebudu. (U mě je to hrozný pokrok protože donedávna jsem měla strašnou hrůzu ze všeho dospělého) ale to sem pletu něco úplně jiného... :-D

[45]: A jakým způsobem tě odpudili? Zajímá mě to protože sami kouří..

[46]: V pohodě! :D Já ti pořád nestihla ani odpovědět na mail a taky myslím, že u tvého článku mám skulinku! :D
Ty negativní reakce na video mě také zaskočili. Nejhorší na tom je fakt, že ty statistiky jsou z 2O12 teď už je to o mnoho víc lidí... :(

48 Cecil Cecil | E-mail | Web | 19. února 2015 v 13:15 | Reagovat

Od maličky jsem vyrastala při kuřácích a připadám si, že jsem celý život pasivní kuřák. Nesnážím, když jedu někam do hospody a vidím lidi jak si tam vychutnávají tou svou cigaretu. A ještě k tomu ten smrad. FUJ. Mě ale nejvíc zarazuje i to, že již 12-ti leté děti kouří. Řekněte mi někdo prosím vás, kam tahle doba spěje?

49 Mersmerize Mersmerize | Web | 23. února 2015 v 10:19 | Reagovat

Upřímně ať si každý dělá se svým zdravím co chce. Někdo kouří, někdo jí jen fastfood, někdo pije jak duha. Je mi to jedno, pokud mě tím neobtěžují.

Beru za slušnost, když se kuřák ocitne ve společnosti nekuřáka, zeptat se, zda mi to nebude vadit nebo prostě půjde ven, protože narozdíl od takového pití, kouření ovlivní i lidi okolo, nejenom samotného kuřáka.

Já sama nekouřím, popravdě jsem to ve svých 24 letech ani nikdy nezkoušela a nic mi nechybí. Ale pokud někdo chce kouřit, ať kouří. Pokud je slušný, neodsuzuju :)

50 Amálka Amálka | Web | 23. února 2015 v 10:42 | Reagovat

Všechny výmluvy ve videu jsem už někdy slyšela, to je vtipné:) Znám hodně kuřáků, i takové, kteří dnes kvůli své závislosti už nežijí. Nezapomenu nikdy na případ, kdy na ZŠ dostala holčina ze školy rakovinu, jelikož byla od malička těžká pasivní kuřačka. Nedostala se z toho, smutné:( Pokud si chce někdo ničit své zdraví, tak prosím, ale ničit ho ostatním, zejména dětem, to je trestuhodné.
I přesto jsem s kamarádkou začala kouřit v prváku na střední, prostě z nudy. Rozhodly jsme se, že začneme, šly a koupily si první krabičku červených LM, jak jednoduché. Chovala jsem se, jako by se mě žádné nemoci netýkaly, svoje zdraví jsem tenkrát nijak extra neřešila. Vydrželo mi to osm let, kouřila jsem i krabičku denně. A pak jsem jednoho dne zjistila, že už mi to zase až tak nechutná, že kouřím spíš ze závislosti, tak jsem s tím ze dne na den sekla. Přestat nebylo samo o sobě až tak těžké, ale udělat to rozhodnutí, to ano!
Dneska si dám sem tam v čajovně ovocnou vodní dýmku (i když to taky není nic zdravého, vím), ale k cigaretám se už nevrátím, začalo mi to fakt smrdět.
PS: moje nejčastější výmluva zněla takto: "pracuji v kuřáckém prostředí, tak je lepší kouřit taky, protože pasivní kuřáci trpí víc než Ti aktivní":)

51 Nosferatu Psiren, NEblahé paměti Nosferatu Psiren, NEblahé paměti | E-mail | Web | 23. února 2015 v 11:27 | Reagovat

Coby kuřák se snažím nevymlouvat se. Prostě kouřím, tečka.
Měla jsem kuřácká stadia. První bylo "Kuř, kdy můžeš" a bylo mi 18. Pak přišlo stadium "Kuř, už můžeš"- prvák na VOŠce, bez dohledu rodičů ,konečně  svoboda. Teď v absolventském ročníku (stále VOŠ) je to stadium "Kuř s rezervou", což znamená, že kouřím převážně v kavárně či hospodě. Ve škole už ne, u intru jen večer a v sobotu jednu na návštěvě u sestry.
Jsem-li ve společnosti nekuřáka a vadí mu kouř, nezapálím si. Vajgly do koše. Snažím se neomezovat nekuřáky. Ale rozhodně si nenechám nadávat.
Mimochodem, také vám přijde, že se teď o kouření píše HODNĚ?

52 Em Age Em Age | Web | 23. února 2015 v 12:17 | Reagovat

Páni, to video je opravdu silné...

53 Marillee Marillee | E-mail | Web | 23. února 2015 v 13:09 | Reagovat

No, až na to s tím sexem a "ten starý kozel odešel" to jsou opravdu jen prachsprosté výmluvy...

Kouření nemám ráda, sama jsem nekuřák. Toleruju, když si někdo zapálí k pivu nebo ve společnosti a jindy k tomu nemá potřebu. Ale takovýto že najednou dotyčný zmizí, protože si potřeboval zapálit... to nepochopím nikdy.

54 soul-underground soul-underground | Web | 23. února 2015 v 13:41 | Reagovat

Ježiši.... Tady přece nejde o to, jestli umřete. Zemře každý a to bez výjímky. Je jedno jak a je jedno jestli to bude na předávkování čajem nebo při autonehodě. Na cigaretách mi vadí silná návykovost a závislost na nikotinu, navíc špatný pocit při dýchání, dusí mě to. Ale kuřáky chápu.

55 R. R. | Web | 23. února 2015 v 14:15 | Reagovat

pro mě je to dobrý způsob úniku, ale popravdě se dost stydím, kdykoliv kouřím. osobně to beru jako způsob sebepoškozování a když se cítím dobře, potřebu kouřit prostě nemám.

56 Adelle Adelle | Web | 23. února 2015 v 14:41 | Reagovat

Je mi 20, kouřím už nějaký ten pátek (začala jsem asi v 16-ti letech). Momentálně se snažím přestat, ale není to tak lehký :) nakoupila jsem si Paipa (náhražky cigaret), ale abych pravdu řekla, moc mi to nedává...Kouření je stereotyp, opravdu takový únik od reality-moje odměna...:) Apeluji na všechny, co začínají kouřit s frajeřiny atd->nedělejte to, opravdu je to neuvěřitelně návykové a zbavit se starých zvyků je brutálně těžké. Alespoň teda pro mě :)

57 Kira Kira | Web | 23. února 2015 v 15:00 | Reagovat

Ty statistiky mě docela zarazily, to ano, ale stejně mě to o ničem nepřesvědčilo..

Já osobně nechápu ty, kteří vykouří např. dvě kráby denně. Co  z toho mají? To už jim to ani nemůže chutnat! TO už je závislost, se kterou by měli něco dělat!

Co chápu je to (protože to sama dělám..) , když si někdo, kdokoliv, zapálí třeba jednou týdně. Protože je zrovna venku fakt hnusně, protože jsem zrovna všechno podělal, protože mám náladu v hajzlu, nebo protože je zrovna skvělej den a já nemám co napráci.. Prostě jednou za čas při nějaké vhodné příležitosti :)

A jestli jde přestat? Nevím, jak je to s lidmi, kteří dají ty dvě kráby, ale člověk, který má tak tři za den, tak ten jednoduše ze dne na den přestat může, jsem toho příkladem.. Nyní nekouřím, už půl roku. Ale při nějaké vhodné příležitosti určitě onu smrtelnou trubičku neodmítnu :)

58 zahalena-v-temnote zahalena-v-temnote | Web | 23. února 2015 v 15:59 | Reagovat

Jak se říká: každá cigareta je hřebíček do rakve, tak pořádně kuřme, ať z tý rakve nevypadneme. :D

Malý vtípek. A teď trochu vážněji.

Za prvé, ano, jsem kuřák.
Řekla bych, že se nevymlouvám a vymlouvat se nechci. Prostě kouřím. Někdy mi to vadí hodně a stydím se za to.

Vím, že se dá přestat kouřit. Můj děda kdysi kouřil a přestal. Ale vadí mi, že teď na kuřáky pořád nadává. Poslouchat ty přednášky, jak je to škodlivé, je vážně k zbláznění. Jenom debil, když kouří neví, že je to škodlivé, ne? Ale co dnes není?

Myslím, že by stálo za připomenutí, že pasivní kouření je taky hodně škodlivé. A jak je člověku, který nekouří, ale žije v kuřácké rodině?

Což je další problém, když chce člověk přestat kouřit. Kouření je závyslost, jako každá jiná. No a představte si, že chcete přestat jíst sladké, ale každý den vedle vás někdo jí sušenku, nebo čokoládu... A s kouřením je to podle mě to samé.
Z toho, co tu píši, je vám asi jasné, že je to můj případ. Kouří moje máma i můj táta.

Ještě bych se chtěla vyjádřit k další věci. Sice jsem kuřák, ale když jím, tak mi vadí, že vedle mě někdo kouří. A když jsem ve společnosti nekuřáků, tak nekouřím. A nemusí to být ani společnost. Stačí, když jdu ven s kamarádkou, která nekouří, tak já taky ne, nemám potřebu.

Jinak, jestli se to dá tak nazvat, tak mám takové malé předsevzetí. Jednou si chci pořídit dítě a nechci aby bylo od malička v kuřáckém prostředí. Ale rozhodně nechci přestat kouřit v momentě, kdy zjistím, že jsem těhotná, to mi přijde jako blbost. Přestat kouřit a pak se snažit o dítě :)

To by bylo k tomuto tématu asi vše.

59 Lapis Lapis | Web | 23. února 2015 v 16:41 | Reagovat

Právě jsem ve fázi "přestávám kouřit", leze to do peněz a pak nemám na trávu ;) :D

60 D☮shie D☮shie | E-mail | Web | 23. února 2015 v 16:53 | Reagovat

[48]: Tak na tvojí otázku ti téměř se stoprocentní jistotou neodpovím :( Každopádně nejen 12 letí ale mnohdy i o dost mladší děti - když jsem byla na léčebném pobytu v ozdravovně byla tam i šestiletá holčička se sestry ve věku 12 a 14 a všechny tři slečny kouřili - naučil je to jejich nevlastní otec.

[49]: To s tím optáním se očekávám sama také. Ale upřímně v mé generaci se málokdo doopravdy zeptá

[50]: Výmluvy byly asi vybrány z těch nejčastějších, nejvíc slýchaných. Aby se v tom videu spousta lidí našlo. Já nikoho konkrétního kdo by přímo umřel neznám. případu jsem nikdy neslyšela - je to smutné. Ale vím že v naší škole na základce jeden chlapec pěstoval v květináči mariuhanu... i na základní škole se dá najít tolik neslýchaných věcí.. Souhlasím s tvým názorem - že když někdo někomu ničí zdraví je to velmi špatné..Páni tak to je odvaha. Já bych toho asi schopná nebyla - bez odůvodnění. Je pravda že před čtvrt rokem jsem uvažovala o tom, že na týden zkusím kouřit. Ale jen na týden a jen abych zjistila co na tom ti lidé vidí - abych věděla přímo jaké to je. Páni. Děkuju ti, že jsi zmínila to že je hlavně těžké udělat to rozhodnutí než ten čin. Proti vodním dýmkám osobně nic nemám a chci jí jednou vyzkoušet. A přijde mi i příjemná představa toho, že na ní budu s přáteli chodit do čajoven - miluji to prostředí tam. Ta výmluva zní vážně skvěle. Každý si své jednání dokáže odůvodnit nějak jinak. Každopádně gratuluju k tomu rozhodnutí.

[51]: Páni tak to jsi první kdo to takhle říká. Neznám žádného kuřáka bez výmluv. Vážně zajímavě jsi popsala ty stádia. A děkuju ti za to. Tím že sama nekouřím si nedokážu představit jak průběh kouření funguje - je mi jasné že u každého jinak ale i tak je to zajímavé.
Nevím upřímně u nikoho jiného jsem o kouření na blogu nečetla. Já jsem tento článek napsala protože jsem přešla na jinou školu a ve třídě nyní mám spoustu kuřáků. A protože sama nekouřím (to neznamená že někoho odsuzuju) mě zajímalo jak to berou i jiní lidé - konkrétní osoby, ne jak se to bere všeobecně.

[52]: Ano..

[53]: Já se to pochopit snažím. Ale tvůj názor chápu.

[54]: Já se je snažím pochopit - což bez osobní zkušenosti jde špatně. Pokud na tebe článek působil "KOUŘENÍ = SMRT" omlouvám se za to. Protože takhle by působit neměl. Nebyl za tím účelem napsaný. Ty fakty jsem tam uvedla pouze pro představu a konkrétnost, odbornost. Aby to nebyl čistě jen můj názor.

[55]: Děkuju za upřímnost. Sama si v představách kouření také víc zařazuji k škodlivým činnostem podobným sebepoškozování než k "zábavě k pivu"  ale úplně přesný názor na to ještě nemám. Možná  časem.

[56]:Držím pěsti ať se ti to povede. Souhlasím že to musí být hrozně těžké. Miluju-li čokoládu a musím se jí vzdát... (hloupý příklad) "moje odměna" krásně napsáno. "Moje odměna - můj únik" kompletně.

[57]: Ano ty statistiky doopravdy zarážející jsou.
Je faktem že dvě krabičky denně už musí být asi vážná závislost. Když vezmeme v potaz kolik jedna krabička stojí.
Ta vhodná příležitost je k zamyšlení. Třeba příklady co jsi uvedla bych já osobně do "vhodné příležitosti" zařadila také. Ale co třeba  když do toho někdo zařadí denní rituál si zakouřit po práci s kolegou který se mi líbí...
Pojem "smrtelná trubička" mě rozesmál. Krásně upřímně napsáno.

[58]: Páni tak o tomto "pořekadlu" jsem nikdy neslyšela. I když to má něco do sebe.
Můžu se jen zeptat? Když se snažíš nevymlouvat a někdo se tě zeptá na otázky typu proč kouříš? Jak odpovíš? Neber to nijak zle. Jen mě doopravdy zajímá jak by jsi odpověděla.
Co dnes není škodlivé je také zásadní otázka.
O kuřáckých rodinách už tu byla zmínka. Je to hlavně o těch lidech v nich. O tolerantnosti.
Přirovnání ke sladkému jsem přidala k odpovědi na jeden z předešlých komentářů.
Jsi jeden z těch tolerantnějších kuřáku a to je super. Když si pročteš názory spousty jiných blogerů v rekcích píšou tu jak jim netolerantnost většiny kuřáku vadí.
To předsevzetí je super. Doufám že se ti podaří si ho splnit.
Děkuju za upřímný názor. Vážně si toho cením.

[59]: Tak to zcela chápu :D :D

61 Víla Víla | Web | 23. února 2015 v 17:03 | Reagovat

Mně kuřáci štvou. Chodila jsem s jedním, na začátku vztahu si dal cigáro jen u piva, to mi nevadilo. V průběhu roku se změnil natolik, že krabička padla za dva dny. To už mi vadilo, protože líbat se s někým, kdo smrdí, bylo hnusné. Další rok a půl jsem ho prosila, přemlouvala, brečela, aby přestal. Pořád říkal, že kdyby chtěl, kouřit nebude. Že ze dne na den přestane.
Všechno se hromadilo, až jsem se s ním rozešla, mimo jiné i proto, že chodit s někým, kdo smrdí jak bezdomovec, se mi hnusilo. No a vážně. Ze dne na den kouřit přestal.Místo toho teď žije zdravě, zhubl několik kilo a pravidelně cvičí.
Zpátky si mě tím už nezískal. Jen jsem ráda, že jsem ho nakonec přece jen tohoto zlozvyku zbavila.

62 zahalena-v-temnote zahalena-v-temnote | Web | 23. února 2015 v 17:21 | Reagovat

[60]: Upřímně, kouřit mě naučil můj tehdejší přítel a dodnes toho lituji. Ani nevím, jak bych odpověděla, ale nejspíše by odpověď zněla tak, že mě to uklidňuje. Když jsem nekouřila a měly jsem nervy, tak po mém pokoji létaly různé věci... :D

To předsevzetí na sebe myslím nenechá dlouho čekat. Za prvé si chci předělat byt a to stojí nějaké peníze a když teď koukám, jak všechny tabákové výrobky zdražují, tak mě to docela odpuzuje. I když znám pár lidí, kteří několikrát prohlásily- "až zdraží cigarety, tak přestanu kouřit" a kouří stále. Ale já nemám v plánu dát za krabičku dvaceti cigaret stovku, to bych potom mohla rovnou přestat jíst... :D

A další věc, sice je blbá doba a peníze mizerné, ale já nechci dítě pomalu ve čtyřiceti.

63 zahalena-v-temnote zahalena-v-temnote | Web | 23. února 2015 v 17:24 | Reagovat

[61]: Zajímavé, ale nemyslím si, že na tom máš zásluhu. Nic proti, ale člověk musí přestat sám, protože chce, ne proto, že na něj někdo naléhá, to nemá smysl. A jestli jsem to pochopila dobře, tak přestal kouřit, když už s tebou nebyl, takže je dost možné, že si uvědomil, že mu to škodí, nebo chtěl prostě jen změnit způsob života...

Nic proti tobě, neber to jako útok.

64 Víla Víla | Web | 23. února 2015 v 17:28 | Reagovat

[63]: Neberu to útočně. Právě že dost dobře vím, že já jsem mu nestála za to, aby přestal. Skončil s tím, když jsme se po rozchodu bavili a já jsem se mu snažila rozumně vysvětlit, proč ho jiná bude chtít raději jako vysportovaného nekuřáka, než kuřáka s pivním pupkem. Ale samozřejmě, že to byla jeho vlastní vůle a musel si to v hlavě přebrat sám.

65 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 23. února 2015 v 18:32 | Reagovat

Nekouřím a kouření nesnáším. Myslím si, že přestat se dá, jen když člověk chce. Moje máma dlouho kouřila, pořád říkala, že chce přestat a pořád jí to nešlo. Teď už vím, že v tý chvíli ještě doopravdy nechtěla. Až pak najednou přestala, žádný náplasti ani nic takovýho, to jsou taky výmluvy. Prostě si už nikdy nezapálila. A to byl ten moment, kdy opravdu už chtěla.

66 Slečna bez tváře Slečna bez tváře | Web | 23. února 2015 v 18:38 | Reagovat

Těžko se píše o něčem, co nemáš sama vžité nebo vyzkoušené, ale tvůj názor se mi líbí.
Ty statistiky jsou docela děsivý.

67 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 23. února 2015 v 19:42 | Reagovat

Ty výmluvy jsou opravdu dětské, ale ti lidé přestat nechtějí. Každopádně je to jejich rozhodnutí.
Známého, který si cigaretami zničil život neznám. Jen můj dědeček byl silný kuřák, pak s tím přestal, ale nikdy jej to nějak v budoucnu nepostihlo. I tak jsem silným odpůrcem kouření.
Možné s kouřením přestat je. Asi záleží na tom jak je ten člověk líný. V ničem jiném to za normálních okolností není.
Co se týče statistik. Já statistikám nikdy z principu nevěřím, pokud jsou ale alarmující tak se nad tím zamyslím. A nezarazily mě.
Jestli je kouření dobrý způsob úniku to si nejsem jistá, nezkoušela jsem to. Ale mnoho lidí v mém okolí takhle uniká, tak na tom asi něco bude.
Kouření mladých lidí je spjato s obyčejným životem společnosti. Já s tím nic nenadělám, ty taky a kdybychom něco chtěly, budeme jen pro srandu králíkům. Jediné co asi můžeme dělat je vyhýbat se takovým místům, míjet kuřáky a vždycky si zacpat nos (protože mě ten kouř dělá opravdu špatně).

68 Werangummi Werangummi | Web | 23. února 2015 v 19:45 | Reagovat

O kouření jsem si toho spoustu přečetla, shlédla nespočet videí, statistik, ve škole jsem absolvovala několik besed, já k tomu kladu od mala přirozený odpor, kouření nesnáším, ačkoliv v mojí rodině většina lidí kouří. Ne, že bych se to nepokoušela vyzkoušet, to mi bylo možná deset, jedenáct, konec. Já to odsuzuju a odsuzovat budu, já na rakovinu plic, prsu apod. neumřu. Ne, fuj.

69 Van Vendy Van Vendy | Web | 23. února 2015 v 19:56 | Reagovat

[18]: Ano, přepočet na peníze, zvlášť v dnešní době, je hodně silný motiv! Ještě k tomu když to vezme silný kuřák, který dá doopravdy jednu až dvě krabičky denně (což už nechápu, to je vážně hodně), to samé chlap, který chodí do hospody a denně si dá několik piv a zazdí to několika panáky, o závislácích na herních automatech ani nemluvě. Ale to jsem odbočila, vím, že tvoje dnešní téma je jak odvyknout kouření a kuřáci obecně. Jinak, s tou statistikou, určitě chápu jak to myslíš, jen jsem na statistiky trochu střízlivá, beru je spíš orientačně, než doslovně. :-)

70 just-jaja just-jaja | 23. února 2015 v 21:17 | Reagovat

Jsem kuřačka a je mi sedmnáct let. Mluvíš mi z duše. Citát z knihy popisuje situaci poměrně velkého počtu mladistvých a i tu moji. Ctím, že někomu to je nepříjemné, že někdo to nemá rád a že je kouření "špatné".

Tvůj závěr mě opravdu nadchnul, strašně příjemně mě překvapila ta smířenost a vyrovnanost, co z něj září. Řekla bych, že jsi velmi chytrá slečna.

Pěkně zpracovaný článek, pěkný blog a přeji pěkný den.

71 Lucc. Lucc. | E-mail | Web | 23. února 2015 v 21:31 | Reagovat

Dřív jsem kouřila spíš kvůli mému bývalému příteli. Po rozchodu mi to kouření zůstalo a potřebovala jsem jak ty říkáš "uniknout ze světa". Jenže pak jsem se nad tím zamyslela a teď už bych se k tomu nevrátila. Radši si zaběhnu 4 kilometry, když potřebuju vypadnout,než abych si zapálila. Proti kuřákum ale nic nemám, podle mě je to každého volba a každého věc :-)

72 Ginger White Ginger White | Web | 23. února 2015 v 22:05 | Reagovat

Bohužel kouřím a jsem na sebe naštvaná, že jsem kdy začínala. Začala jsem dost brzy a teď je pro mě dost těžké přestat. Nemyslím si, že je to těžké kvůli závislosti, ale spíš kvůli zvyku. Nedokážu si představit odpolední kafe nebo večerní whisky bez cigarety. :) Je to můj únik. Pravda ale je, že jsem to dost omezila. :)

73 Blink Blink | 23. února 2015 v 22:44 | Reagovat

Kouřím asi rok.
Ano, je to příšernej zlozvyk a hnusná závislost. Osobně si tohle dokážu přiznat a dokážu s tím žít, video je podle mě výstižné zachycuje doopravdy to, co často slyším a je to podáno velmi dobrým způsobem.
Já to vidím tak, že dokud si člověk dokáže svůj návyk a zlozvyk přiznat a nepoužívá tyhle dětinské výmluvy, je to v pořádku. Každý má nějaké špatné zlozvyky a kouření je prostě jedním z nich.
Ve chvíli, kdy se kuřák začne nesmyslně vymlouvat a svojí případnou závislost si nedokáže přiznat, je to slaboch.

74 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 23. února 2015 v 23:11 | Reagovat

Toto video jsem zhlédla už dávno, ale pořád mě fascinuje. Kdysi jako puberťanda jsem cigarety zkoušela, ale nepokračovala jsem v tom. V dnešní době mám doma vodní dýmku, co si zažehnu jednou za měsíc. Vzhledem k tomu, že se nikotin filtruje přes vodu není návyková a nemám problém bez ní vydržet .. Takže spokojenost :)) (pro případné hatery - ano, je škodlivá, dehet se usazuje na plichích, ale aspoň není návyková a obvykle je to jen zpříjemnění večera s pár přáteli :))

75 hellboy hellboy | Web | 24. února 2015 v 4:18 | Reagovat

no já kouřim i bez těch výmluv, když se mě někdo zeptá proč tak to necham bejt a neřeším  to:-)

76 Blanka Blanka | Web | 24. února 2015 v 6:55 | Reagovat

Kuřákem nejsem,ale na jednu stranu chápu,že někteří nedokáží přestat.To je jako já-říkám si,že přestanu jíst sladké a vydržím chvíli=slabá vůle

77 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 24. února 2015 v 11:02 | Reagovat

Proč všichni kouření pořád tak řeší a předevšim démonizujou? Už to fakt přestávam chápat...

78 Christine Christine | Web | 24. února 2015 v 11:26 | Reagovat

Nemám ráda kuřáky (resp. kouření), vadí mi ten zápach, vadí mi nedopalky všude po zemi a vadí mi jejich sobeckost a ignorance. Ten kdo žije s kuřákem a je nekuřák má plíce zničené stejně, jako samotný kuřák a to je přeci naprosto fér záležitost. Nemluvě o tom, jak každý pláče, že je bez peněz ale co rvou do cigaret za nemalé částky to odmítají vidět. Ano, nemám ráda kouření a odmítám v tom někoho podporovat a nechat se chlácholit řečma, že to tak zlé není, pochopím ještě ty, co si jsou vlastní blbosti vědomi, ale ti co si to nedokážou připustit, to je teprve  srabáctví...

79 mJ mJ | 24. února 2015 v 14:35 | Reagovat

[77]: protože smrdíš

80 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 24. února 2015 v 15:37 | Reagovat

Přestávala jsem snad tisíckrát a nešlo to. Až tak před 11 lety jsem našla možnost počítačové terapie, která se provádí na některých klinikách, třeba v Brně. Tenkrát jeden den v týdnu i k nám na malé město jezdili z Ostravy. Přestala jsem kouřit okamžitě, bylo jen potřeba překonat 24 hodin abstinence. Chtěla jsem dokázat, že tahle terapie je totální blbost a proto jsem dodržela všechny příkazy, které mi po sezení byly doporučeny. Po 24 hodinách jsem si nemohla vzpomenout jak cigareta chutná a některé návyky, jako je hraní si se zapalovačem v restauraci, neustálý pocit něco strkat do pusy nahradily jiné hračky. Už jsem řekla. že nekouřím 13 let po 45. letech kouření. nemám žádné abstinenční příznaky, jen jsem silně přibrala na váze.

81 Jaňule Jaňule | E-mail | Web | 24. února 2015 v 17:47 | Reagovat

Video je opravdu zajímavé, až u Tebe na blogu jsem ho viděla poprvé. Ale kdysi kolovalo ještě jedno, kde děti chodili a říkali si o cigarety.

Nikdy jsem nekouřila, ani jsem to nezkusila a to je mi 22 :) Vtipné je to, že vlastní mamka ani přítel mi to nevěří, prý: "Jako vážně nikdy? Tomu nevěřím!" Prostě jsem vyrostla jako zapřísáhlý nekuřák.

Děti s kouřením začínají hrozně brzy a asi za to může i výchova, možná i rozvod rodičů apod. Ale asi každý chce patřit do party, tak nechce vyčnívat.

Dospělí si tím léčí stres. Ale neuvědomují si, že to nutí čuchat i nás ostatní. Je to smutné.

82 Pražský poděs Pražský poděs | 24. února 2015 v 18:39 | Reagovat

[79]: Nikoliv. Ty smrdíš, já voním.

83 Nessi Nessi | E-mail | Web | 24. února 2015 v 18:48 | Reagovat

Podlě mě je to hlavně o tom jestli člověk chce nebo ne. Když něco opravdu chce dosáhne toho.

84 Lady≈Claire Lady≈Claire | E-mail | Web | 24. února 2015 v 18:50 | Reagovat

Já jsem to zkusila - čas
od času si dám na akcích,
ale to je naprosto minimálně,
ani ne jednou za měsíc. Jinak
to nenávidím. Ti, kdo s tím
nedokážou seknout, jsou sračky.
Je to gesto, je to něco, co svádí,
když je člověk opilý.
Jinak je to k ničemu.
Kuřáci
táhnout hůř
než bezdomovci,
utrácejí peníze
za drogu, která
nejenomže ani za ty prachy nemá prakticky žádný
účinky (což by teda bylo fajn),
ale maximálně jste na tom závislí,
chrchláte jak
kdyby jste se právě
vybabrali z reaktoru Černobylu
a každou minutu opakujete:
"Půjdeme na cígo? Tak půjdem?!
Už? Dáme cič? Dáme štyka?"

--- hnus

85 Otavínka Otavínka | Web | 25. února 2015 v 6:04 | Reagovat

Přestat kouřit, když už nějaký rok kouříme, není jednoduché. Několikrát jsem se o to pokoušela. Začala jsem kouřit v osmnácti až po maturitě. Nějak se to v té mojí branži předpokládalo. Ze dne na den jsem přestala po operaci s diagnozou rakovina. A najednou to šlo. Nekouřím přes deset let. Smrad z cigaret nesnáším.
Taky jsem o tom napsala dva články. S velkým ohlasem.

86 D☮shie D☮shie | E-mail | Web | 25. února 2015 v 10:51 | Reagovat

[61]:Nedokážu si moc představit jak nepříjemné je se líbat s někým kdo kouří, ale asi ano. Věřím tomu hlavně v případě kdy nekouřící se líbající zápach cigaret nesnáší. Mrzí mě, že jsi se kuli tomu tak trápila, ale zase je super že jsi dokázala udělat to to rozhodnutí a skončit to s ním. Lidé se mění a často k tomu stačí hloupost aby se člověk "nakopnul"

[62]: Uklidnění je super důvod. Já od toho mám jógu. (nebo snažím se s ní začít) ale jako odůvodnění třeba tohle konkrétně beru.

Jinak to vidím úplně stejně. Já jsem teda šílenec kterej chce dítě teď - v 15 letech. Naštěstí mám rozumného přítele. Ale dítě chci do třiceti určitě. Přijde mi strašně hloupé jak se ta hranice od kdy dítě mít posunula ... myslím, že to lidi berou jako teď si užijem pak dítě. Ale já to chci brát užívám si, užívám si mimčo, užívám si stáří. Když si uvědomím, že mamka v nějakých dvaceti letech měla mého staršího bratra... A pak si vybavím dnešní čtyřicetileté slečny jak se o miminko snaží a dávají strašně moc peněz do toho aby ho mohli mít, ale stejně jim to nejde... přijde mi to smutné :(

Jinak chápu to s tím zdražováním. Strašně to leze do peněz.

Jinak díky za odpověď! ;)

[63]:[64]: Souhlasím. Podle mě je skvělé, že si to dokázal přebrat.

[65]: Ten moment je takový bod zlomu, postrádá ho mnoho z nás v různých situacích.. Ale je super, že to zvládla.

[66]: Díky. Ano, ano jsou.

[67]: Neřekla bych přímo, že ti lidé nechtějí. Podle čeho to usuzuješ? (ptám se protože mě to zajímá) Třeba chtějí, ale nedokáží to?
Velmi mě zaujal tvůj názor. Nesouhlasím ani s tím, že záleží na tom, jak je člověk líný... proč si to myslíš? Neber to prosím jako nějaké narážky. Mě to jen doopravdy zajímá. Tak to jsi asi první (myslím) koho tyto statistiky nezarazily. Také statistikám moc nevěřím, ale tyto mě opravdu  zarazily. Mně ten kouř také dělá špatně. Jen chci poznamenat, že já se s kouřením opravdu nesnažím nic udělat. Článek jsem zpracovala čistě jen za účelem zjištění názorů ostatních.

[68]: Trošku mě rozesmálo jak jsi to napsala. A můžu-li se ještě zeptat jak jsi to v těch deseti-jedenácti zkoušela, tak proč? za jakým účelem?

[69]: Brát statistiky orientačně je určitě ten nejlepší způsob. Já osobně si od dětství neodkážu vybavit jak ty statistiky vůbec dokážou vymyslet a spočítat. Jako malá jsem čekala vždycky, že se mě někdo na ulici zeptá a zapíše můj hlas do statistiky ale teď už jsem dospěla - vím, že to tak nechodí. Jinak automaty, alkohol a jiné jsou vážně trošku odbočka, ale k tématu závislosti, činností co obtěžují okolí atp. to patří. O těchto tématech chci psát samostatně. Jinak chci ještě podotknout, že ten článek nebyl úplně zaměřený na téma "jak odvyknout kouření" ale právě spíš to kouření jako obecné.  Chtěla jsem zjistit do jaké míry to jak komu dokáže vadit. A všeobecné a konkrétní názory osob dát dohromady. Děkuji za tvé reakce. Vážně si tvého názoru a této diskuze vážím.

[70]: Děkuji. Především, za ten pěkný den který jsem naštěstí opravdu měla. Přeji ho i tobě. Děkuji i za chválu mého článku a především toho závěru. Spousta lidí co se na článek ozvalo o doslovně nečetlo takže mě těší že někdo ano. Těší mě i že ti mluvím z duše. To v případě, že já nekouřím a nemám s tím žádné zkušenosti je poměrně uklidňující pocit (dá to smysl té práci článek napsat) Děkuji ti.

[71]: A chodíš běhat? :D Vím, že to není moc k tématu, já taky ráda běhám (občas) a kolikrát když mi někdo třeba řekne něco zlého dokážu si představit, že ho kopnu do obličeje a rozběhnu se pryč třeba i ty čtyři kilometry. Ale reálně jsem to ještě nezkusila.

[72]: I to omezení je dobré. Brzo znamená, že jsi začala kouřit tak v kolikati letech ? (jen čistě pro mojí představu)

[73]: Páni. Tvůj názor se mi líbí. A myslím, že s ním souhlasím. Děkuju ti za něj. Je hodně důležité  si pár věci v životě dokázat přiznat a smířit se s tím jak to je. Spousta lidí říká " přijmi druhé i s chybami" ale už si neuvědomí, že sami mají chyby a leč dokáží přijmout ostatní sami se nesmíří sami se sebou. Jestli chápeš co myslím?

[74]: Proti vodní dýmce osobně já nic nemám. Také si jí plánuji pořídit (časem) a za její pomocí trávit pěkné večery s přáteli.

[75]: To jen pokrčíš rameny? Nebo nic neřekneš? (neber to jako narážku) Zajímá mě jak "to nechám bejt" působí v realitě.

[76]: Jo přesně tenhle příklad už jsem tu v komentářích uváděla. Souhlas!

[77]: Nechci na tebe teď nějak narážet. Ale myslím, že můj článek leč reaguješ sis nepřečetla. Protože v něm uvádím a hlavně se dle mého názoru snažím vyzdvihnout onen jeden a hlavní klad kouření. Omlouvám se pokud jsem tě nějak pohoršila ale přijde mi hloupé reagovat těmito slovy když si to samotné protiřečí.

[78]: To jsem zmiňovala už výše v komentářích. Člověk si musí připustit svoje zlozvyky.

[80]: Páni to je vážně obdivuhodné. O těchto terapiích sama nemám ani ponětí - léčbou závislosti na cigaretách jsem se do hloubky nezabývala každopádně gratuluji.

[81]: Páni. Tak na to co kolovalo kdysi bych se ráda podívala! Díky za typ!
Myslím že jinak si to shrnula velmi dobře a stručně. Přijde mi úsměvná představa že ti to přítel ani maminka nevěří.

[83]: (Nebrat jako narážku prosím) A co když chce a nedokáže to?

[84]: Páni vážně děkuji za rozepsání na toto téma tvého vlastního názoru, vážím si toho. Ale upřímně nevím co k tomu říct jiného než souhlasím.

[85]: A co děláš za brandži? Můžu-li se zeptat? Páni tak to zní vážně zajímavě. Pokud se mi podaří zkusím se k tvým článkům zpětně dobrat.

87 hotmail sign in hotmail sign in | E-mail | Web | 12. července 2018 v 11:20 | Reagovat

Thanks for sharing

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
👌